El Negra Distro & Studio @ Ipoh

Assalamualaikum & hie!



Semenjak aku private kan blog ini, memang tak ada mood lansung nak sambung menaip. Banyak juga entry yang aku dah simpan lama dalam draft. Tapi bila mood nak menaip tu dah datang, terus tak sabar rasanya nak qada balik semua entry aku yg tertangguh selama DUA TAHUN ni. Latest entry aku update tahun 2014 kot! HAHAHA


Cafe pilihan aku kali ini adalah El Negra Distro & Studio Ipoh. Masa aku pergi sini cuaca pun kurang baik, hujan dah mula renyai-renyai turun. Parking jangan cakap lah, punya lah susah nak dapat. Yelah korang tahu lah keadaan pekan Ipoh ni macam mana. Lagi-lagi waktu cafe beroperasi pun waktu orang balik kerja. Jadi terpaksa lah redah jam dan hujan. 







View dari dalam kereta



Cafe ini antara Top 5 cafe yg paling awal aku pergi dulu masa zaman cafe hispter ni baru nak up. Sekarang ni dah tak terkira dah berapa banyak cafe hispter dekat Ipoh. Takpe, kita update slow-slow satu per satu yang mana aku pernah pergi. InshaAllah kalau ingat lagi hihi


Apa yang aku perasan, design dalam cafe El Negra ni mesti berubah-ubah. So gambar yg aku bakal kongsi dekat bawah ni mungkin berbeza dengan interior design cafe El Negra yang sekarang. Lama sangat dah tak datang sini dan semestinya nak datang lagii!















Ini antara menu pilihan kami. Spaghetti meatball (faveret!) dan Grill chicken chop mushroom sauce.










Large portion spaghetti in one plate





Expresso 



View dari tepi tingkap hehe


InshaAllah kalau aku rajin, aku update tentang tempat lain pulak ya! Sory tak dapat nak menaip panjang-panjang sebab nya entry ni dah lama simpan dalam draft, dah expired. Hihihi



Instagram: @nfatinsya_
hashtag: #foodiebyfatinsya


See then, bye assalamualaikum ;)


Alamat cafe ni : 121 First Floor, Jalan Sultan Idris Shah, Ipoh Perak
No. Tel: 016-5217960



UPDATE: Cafe ni dah tutup. Shooo sad T_T


No comments: