1# VLOG: Product Review- Naturactor Foundation.

Assalamualaikum :)



Memandangkan idea aku semakin hari semakin mencurah-curah mengalahkan iklan coco crunch ,susu coklat melimpah-limpah ke ladang gandum uols, baik kita teruskan saja motif entry harini. ;)


KLIK play.


This is my first vlog.
*sori ,suara slow ^^"*



Serius muka tebal hempat puloh hinci nak buat Vlog ni. Segan nye I...*pipi merah* So, here my first vlog yg mungkin akan terus kekal menjadi vlog yg pertama, tiada yg kedua atau ketiga dan mungkin ini yg terakhir. Huahahahau. Haritu aku ada suruh korang doakan moga-II aku rajin nak buat vlog tutorial pakai tudung Bawal Printed. Memang pada mulanya niat suci murni nak teruskan niat pasal tutorial tu, tapi elok-elok je dah standby depan webcam, tetibe bertukar fikiran. Ni mesti korang tak doakan ni! :p Mungkin juga produk ini lebih menggoda untuk d'review. hiks :)


Tanpa membuang masa, ayuh !


Mungkin ramai dekat luar sana dah mencuba produk ni. Bagi yg tak pernah mencuba pula, ok aku boleh explain satu per satu apa yg bestnya pasal produk ni. :) Personally, aku sangat berpuas hati 99% selepas pakai Naturactor Foundation ni berbanding mencuba foundation yg lain. 



Naturactor Foundation.



Pada mulanya, tak pernah terlintas pun nak review produk dekat blog memandangkan aku ni pun jarang pakai produk dekat muka. Kulit kita sensitif .Mahupun sabun mandi atau pun sabun muka, kulit aku sangat sensitif. sobs. Jadi, dalam setiap pemilihan produk, kulit aku ni jenis yg cerewet jugak lah.

Naturactor Foundation ni juga merupakan salah satu makeup artis. So, kalau korang rasa nak fefeeling muka licin cantik macam artis tu, boleh la cuba. Heks. Lagi satu, yg menarik nya, foundation ni tebal, tahan lama, ringan dan lembut. Berbeza dengan foundation lain, yg selalunya cair dan tidak tahan lama, foundation ni juga banyak memberi kebaikan dari pelbagai sudut. 

Sebagai contoh, kulit muka aku ni jenis yg naik jerawat seketul dua ketul je ,itu pun masa Menstrual Cycle. Jerawat tu pulak akan meninggalkan kesan parut yg susah nak hilang. Kalau foundation yg jenis cair tu, tak tahan lama. Baru sejam dua pakai sebab nak tutup segala kesan parut & jerawat, foundation tu akan cair dan akan nampak semula bekas jerawat tadi. Tak berbaloi lah kan? Tetapi selepas aku cuba foundation ni, bukan sahaja mampu tutup semua bekas jerawat yg naik dekat muka, tetapi secara automatiknya kulit aku lebih sihat. Nanti kemudian aku explain kebaikan/keistimewaan pakai foundation ni. Sabar na! :)


Seperti aku kata dalam vlog tadi, foundation ni banyak pilihan code. Jadi korang kena berhati-hati dalam memilih code yg sesuai dengan warna kulit. Ye lah, memandangkan produk ni beli secara online kan. Tapi takpe, dekat sini ada panduan dalam memilih code.




For example, aku pilih code 151 sebab kulit aku tak berapa nak cerah dan tak berapa nak gelap. Macam yg tertulis tu, code 151 kulit sawo matang & Malay skin. Pandai-pandai lah korang nak tentukan warna kulit korang sendiri. Tapi takpe, uols boleh tengok gambar bawah ni untuk meyakinkan warna kulit uols.





Ha, sebelum terlupa! Korang dinasihatkan untuk berhati-hati sebelum beli. Pastikan produk yg korang beli tu ada label ori dan bukan tiruan. Tengok panduan bawah ni :)




Cara nak pakai? Cara nak pakai ni sangat mudah. Ikut pengalaman aku, calitkan je dekat dahi, dagu, hidung, pipi kanan dan pipi kiri. Lepas tu kan, uols sapu & rotate dekat situ banyak kali sampai menutupi segala bekas jerawat dan sewaktu dengan nya.  Pakai sikit pun dah okey dah sebab texture memang padat. Jimat kan? :) Harga pun sangat ok. Aku dapat harga RM30 tak termasuk postage. Walaupun botol die saiz kecil comel je, tapi boleh bertahan hampir setahun! ^^



Nak try jugak? Dapatkan di sini !! ----> GIRL KIOSK


Kebaikan/keistimewaan Naturactor Foundation:

1) 100% menutupi pigmentasi, parut, cela, bekas jerawat, & noda hitam
2) Anti Kilauan/ tidak berminyak
3) Melindungi kulit dari sinar uv
4) Tahan  lama sehingga 12 jam/hari & sebotol/tahun
5) Pakai sikit pun dah ok sebab texture sangat padat
6) Tidak menutup pori-pori
7) Digunakan oleh makeup artist sendiri
8) Kulit terasa ringan, gebu & hasil solekan akan nampak flawless dan natural
9) Tiada masalah bau
10) Senang nak bawak pegi mana-mana sebab bekas dia kecil and ringan
11) Ringan & lembut pada kulit seakan-akan anda tidak memakai foundation
12) Paling penting, increase your confidence level!
13) Tak perlu pakai bedak pun takpe. Produk ini ibarat bedak asas.
14) Kulit terasa sihat seperti dirawat




Haritu aku ada tulis komen pasal produk ni dekat Twitter. Lepas tu ramai pulak Tweet aku & mohon aku review produk ni dekat Blog. See! So, aku buat ni pun atas permintaan ramai :P *padehal dua kerat je*




KALAU SUKA, KLIK LIKE.




13 comments:

saudah said...

okayyy fatin . sila berani lagi . hehe . tgk cam nervous .

Aisya J said...

aku pegi kedai dia haritu, dia kata sebenarnya yang warna bebanyak tu tiruan -.-" nasib aku tak beli haha! dia kata warna betul ada 5 je.. O_O

Semut Senyum said...

vlog.. satu percubaan yang berani lah.. mungkin kene lebih yakin. Sis tengok awak ok je, cuma malu2 je kot.. kann kan kan... rasanya boleh lagi terus kan ke vlog2 2..3..4.. dan seterusnya.... percayalah! kalau nak buat tutorial bertudung tu, mula2 tak yah cakap apa2 tunjuk skill je, tapi kalau keyakinan dah tinggi, cakap la nak cakap ape pun, mesti awok dgn camera akan jadi kawan baik..

sis pun mcm teringin nak beli foundation tu.... mcm best je.

Unknown said...

fatin! nak satu ! :)

farhana said...

produk ni on9 je ke? atau ada kt mne2 pharmacy..

Cik Fatin said...

wahhh.ayu comel je suara dia.papepon,hope lepas nih boleh buat vlog lagi,nak tengok-nak tengok.hik3 ;)

Unknown said...

kelakar!hahaha

Unknown said...

siyes kelakar!(",)

Anonymous said...

sis, klu muka acne-prone sesuai tak?

~uǝǝʇɐɟ said...

sesuai :) jangan risau, semua jenis kulit ok. klu nk lbh ok, guna foundation 171 untk cover pimples, then baru pakai kod lain pula :) foundation ni boleh merawat kulit, insyaAllah....

Pwences Pinky Lilly Blossom said...

Fatin ! Nk order faundation ni dkt fatin boleh ? Mcmane ea ?

Pwences Pinky Lilly Blossom said...

Nk order foundation ni blh? Tp mcmane ye?

Meiko Cosmetics Official HQ Malaysia said...

Salam & Hi everyone,

sesiapa yg berminat nk masuk contest PRODUCT REVIEW and boleh menang GIFT VOUCHER NATURACTOR up to RM180, boleh try masuk kt this link ya :)

ALl the best!

http://naturactorcollections-zunitaramli.blogspot.com/2013/06/contest-product-review-contest-by.html