Nama Pilihan (:

Dengan izin nama Allah, Al-Muhaimin (:


Alhamdulillah, harini kita dah menyebut nama Allah buat kali ke-7, iaitu Al-Muhaimin (Maha Pengawal & Pengawas) .Sesiapa yg memiliki nama indah ni, sila angkat tangan! Eh bukan, sila LIKE :P


From Facebook.



Sedap tak nama aku? kihkih. Tak kisah lah pun, yang penting maksud nama tu (': Walaupun aku tahu nama 'Syaqirin' tu tak terlalu spesifik untuk lelaki atau perempuan, yang penting aku selalu dengar nama aku diseru-seru dalam doa. Sejuk hati tahu dak? Tambah-II kalau dengar ustaz-II takpun, budak-II surau yg sebut. *eh perlu ke?* Hihihi :DD Ada pembetulan sedikit, maksud "Fatin" adalah menawan ,mempesona, dan memikat. Memandai je aku kan tulis fatin itu 'kecantikan'. Hehehe, masa tulis tu aku tak mintak tolong hencek Google pun. Aku ingat-II lupa je sebenarnya maksud nama aku masa tu. Sory facebookers kena tipu bolat-bolat! C:



 Jom layan dulu gambar-II baby yg comel loteyyy nih :DD 

Mula mengenal dunia (:

 Mula belajar senyum (:

Mula belajar bercakap (:


Mula nak berlagak besaq! Hehehe
 Baru nak pandai berjalan,ada hati pakai heels :D




Harini, aku nak share satu link di mana korang semua boleh rujuk maksud nama-II dalam islam. Best tak? Best tak? Korang boleh jugak catat nama-II yang korang minat untuk bakal anak-II korang nanti :P .Prepare for future. Macam aku buat. *eh malu pulak mengaku -.-* Aku minat satu nama ni "Danish" bermaksud pengetahuan /bijak dan "Rayyan" bermaksud kepuasan/ pintu syurga untuk orang yg berpuasa. Aku minat nama "Danish" sebab nama ala-ala mat salleh dan "Rayyan" sebab nama ala-ala keputeraan di raja .Muehehe! Tapi yg penting, dua-II nama itu ada maksud dalam islam :') Jadi, aku dah cop awal-II nama "Danish Ar-Rayyan" oke! JANGAN TIRU (!) *eh tercapslock pulak* hehehe~~


Nah, amik nih ---->KLIK

Pilih nama molek-II tau supaya perangai pun molek nanti. InsyaAllah :') 
Jom share nama pilihan korang pula ! ^^V



KALAU SUKA, KLIK LIKE.



9 comments:

Sheila Eiman said...

sedap nama awak...
maksudnya pun baik-2...

~uǝǝʇɐɟ said...

sheila eiman: thank youuuu!! :))) hehehe

faten osman said...

walaupun eje nama saya 'faten', rasanya makna tetap sama kan?

hee. cahaya kecantikan juga la

faten osman said...

walaupun eje nama saya 'faten', rasanya makna tetap sama kan?

hee. cahaya kecantikan juga la

~uǝǝʇɐɟ said...

maksud 'fatin', menawan ,mempesona n memikat. hikhik. lebih kurang jgk la tu ,dear :D klu 'fateen' maksdnye 'pandai' ^^

Nur Nabilla binti Sazali said...

meh join contest nie.
seriously awesome prizessss. :D

http://nabillapolkaaa.blogspot.com/2012/06/mega-tech-giveaway-by-mizzsninie-cikmun.html

~uǝǝʇɐɟ said...

okey insyaAllah dear :DD

Amalina Ulya said...

nama kak fatin mmg sedap pun :)

~uǝǝʇɐɟ said...

ulya: thanks :) nama ulya sedap sgt. orang nye pun cantek !